Program

Jako zespół Szkoły Podstawowej Heliantus pragniemy inspirować naszych wychowanków do
podejmowania samodzielnych wyzwań, rozwijania pasji, poszukiwania swojej drogi i czerpania radości z
samego procesu uczenia się.

  • umiejętności i wiedza, by przejść na kolejne etapy edukacji,
  • uczestnictwo w różnorodnych przedsięwzięciach, doświadczanie wielu ciekawych form aktywności, by odnaleźć swoją pasję,
  • rozwój indywidualny oraz praca zespołowa,
  • możliwość odnalezienia własnych mocnych stron i odwaga do prezentowania siebie,
  • bez dodatkowego obciążenia budżetu Rodziców – zawarty w czesnym.

Podstawa programowa

Realizowana na podstawie wybranego programu zatwierdzonego przez MEN:

  • umiejętności i wiedza,
  • postawy i wartości,
  • doświadczanie i poszukiwanie,
  • dla pierwszego etapu edukacyjnego (kl. I – III) – 21 godzin,
  • dla drugiego etapu edukacyjnego (kl. IV– VIII) – 30-33 godziny,
  • w klasach IV – VIII rozszerzony j. angielski + 3 godziny,
  • w klasach IV – VIII drugi język – francuski,
  • od godziny 8.15, w godzinach przedpołudniowych.

Program profilowy

Uzupełnienie podstawy programowej w ramach priorytetów Heliantusa.

Program profilowy klasy 1 – 3

ROZSZERZONY J. ANG.
Rozszerzenie z 2 h w podstawie programowej do 5 h lekcyjnych. W klasach I – III oparty na piosenkach, prostych rymowankach, budowaniu słownictwa, prostych konwersacjach.

KiTeKi
Prace projektowe w jęz. angielskim odnoszące się do treści z podstawy programowej oraz zainteresowań uczniów. Prezentacja efektów swojej pracy oraz współpraca wirtualna – w jęz. angielskim ze szkołami anglojęzycznymi z zagranicy.

PREZENTACJE
Budowanie umiejętności autoprezentacji i ekspresji twórczej.
Zajęcia teatralno – muzyczne.
Projektowanie, podstawy marketingu, reklamy.
Poszukiwanie i rozwijanie swoich mocnych stron.

LOGICUS
Logiczne myślenie, precyzyjne wysławianie się, słuchanie i czytanie ze zrozumieniem – dla klasy 1.
Programowanie : Scratch, Baltie itp. – dla klas 2-3 na poziomie adekwatnym do wiedzy i umiejętności uczniów.

DZIECI JAK MY
Tematyka zajęć zależna od tematu rocznego (np. Cztery Żywioły, Czarodzieje Słów, Technika i wynalazki, Ekologika…). Odniesienie do otaczającego nas świata rzeczywistego, doświadczanie, poznawanie zagadnień poprzez działanie uczniów.

STUDY HALL
Praca indywidualna w klasie: samodzielna praca dzieci, pomoc koleżeńska przy nauce, praca indywidualna nauczyciela z poszczególnymi uczniami. Rozwijanie uzdolnień dzieci oraz wyrównywanie szans edukacyjnych.

Program profilowy klasy 4 – 8

LANGUAGE EDUCATION – EDUKACJA JĘZYKOWA:

  • native speaker,
  • metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning),
  • metoda komunikatywna.

M C I – MATHEMATICS, COMPUTER, INFORMATION TECHNOLOGY:

  • szeroki zakres zastosowań matematyki i informatyki w życiu codziennym,
  • umiejętność wyszukiwania i wykorzystywania informacji w sieci,
  • wykorzystywanie umiejętności matematycznych i informatycznych w kształtowaniu umiejętności logicznego myślenia.

SCIENCE – NAUKA – CHEMIA, FIZYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA, WYNALAZKI, MYŚL TECHNICZNA:

  • ciekawość,
  • poszukiwanie odpowiedzi,
  • zadawanie pytań,
  • doświadczanie,
  • wiedza.

NAUKI HUMANISTYCZNE – (LITERATURA, KULTURA OGÓLNA, TEATR, FILM, OPERA, KSIĄŻKA, HISTORIA…)

„Człowiek zdobywa wiedzę przede wszystkim poprzez język. Nauczanie języka ojczystego tworzy fundament ogólnego rozwoju ucznia, jest pomocą w kształtowaniu osoby ucznia, stanowi główny punkt odniesienia całej edukacji szkolnej – wychowania i kształcenia”

ART EDUCATION – ARTS & MUSIC:

  • aktywność: plastyczna, muzyczna, taneczna,
  • praca w grupie,
  • rozwijanie indywidualnych uzdolnień,
  • autoprezentacja.

SPORT I ZDROWIE:

  • zabawa,
  • bezpieczeństwo,
  • różnorodność,
  • wiedza (sports and secrets of the human body),
  • rywalizacja,
  • fair play.

Zajęcia fakultatywne

Bogaty program zajęć nastawionych na ciekawe wypełnienie czasu spędzanego przez uczniów na świetlicy. W każdym roku – szkolnym opracowywany jest również jako odpowiedź na potrzeby i zainteresowania uczniów.

ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE:

  • malarstwo/rysunek/grafika,
  • ceramika/rzeźba,
  • zespół muzyczny Helifunk,
  • dramaterapia /arteterapia.

ZAJĘCIA SPORTOWE:

  • piłka nożna,
  • biegi na orientację,
  • unihokej,
  • koszykówka.

ZAJĘCIA WSPIERAJĄCE DOSKONALENIE JĘZYKOWE:

  • koło teatralne – w języku angielskim,
  • ! Hola Espaniol ! – j. hiszpański,
  • koło dziennikarskie z elementami słownictwa angielskiego.

NA ŻYCZENIE:

  • kuchenne rewelacje,
  • szachy,
  • taekwondo.