Warunki lokalowe i środowisko szkoły

Budynek szkoły został zaprojektowany w taki sposób, by:

  • maksymalnie wykorzystać światło dzienne, niezbędne do rozwoju dzieci,
  • stworzyć dobrą akustykę,
  • wykorzystać kolor i strukturę,
  • zapewnić dobrą wentylację,
  • zapewnić bieżący dostęp do wody pitnej,
  • służyć przestrzenią i przyjazną atmosferą.

Przestrzeń wewnętrzna szkoły jest elastyczna na tyle, by w zależności od potrzeb, umożliwiała i zachęcała do podejmowania różnorodnych form nauki, rozwoju , wypoczynku, integracji, zdrowego żywienia.

Budynek został przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością: posiada windę, toalety z odpowiednimi zabezpieczeniami, antypoślizgowe podłogi oraz podjazd dla wózków.

Heliantus przede wszystkim wspiera uczenie się przez doświadczanie (Hands-On Learning), dostosowując rozmiar sal, ich konfigurację, wyposażenie i sprzęt do doświadczalnej i interaktywnej pracy indywidualnej – w małych i dużych grupach -wewnątrz i na zewnątrz budynku.
Pokoje wspólne na poszczególnych piętrach tworzą domową atmosferę, stanowią miejsce integracji uczniów i stwarzają dodatkową przestrzeń do różnorodnych form pracy i wypoczynku. Znajdują się tu kąciki:

  • cichego czytania,
  • pracy indywidualnej,
  • pracy grupowej,
  • rekreacji i dyskusji,
  • sportu,
  • gier i zabaw logicznych.

Sale lekcyjne – wyposażone są w tablice interaktywne, meble dostosowywane do wieku i wzrostu dzieci, umywalki, pomoce dydaktyczne, podręczny księgozbiór oraz „kącik czytelniczy”.

Szkoła posiada pracownię sztuki i muzyki jako przestrzeń do zajęć plastyki/sztuki w ramach podstawy programowej, zajęć programu profilowego, zajęć fakultatywnych, ale również do podejmowania przedsięwzięć twórczych z własnej inicjatywy. Pracownia komputerowa posiada profesjonalny sprzęt z ilością stanowisk przekraczającą ilość uczniów w klasie. Organizujemy też Pracownię Przyrody.

Materiały źródłowe, sprzęt audiowizualny, podręczna biblioteczka i wszelkie pomoce zapewnione są w najbliższym otoczeniu uczniów i nauczycieli oraz możliwe do wykorzystania w każdej chwili.

Tablety, kamera, aparat fotograficzny – to stały sprzęt wykorzystywany przez dzieci podczas zajęć- lekcyjnych i pozalekcyjnych.
Przestronna sala gimnastyczna z wentylacją, pełnym wyposażeniem sportowym, zabezpieczeniami, przebieralnią, prysznicem i toaletami, dwiema oddzielnymi szatniami daje możliwość uprawiania niemalże każdego sportu.

Stołówka ma kameralny styl kafeterii, domowej rodzinnej jadalni, gdzie podaje się zdrowe potrawy, gotowane na miejscu z dostosowaniem do potrzeb i diety każdego ucznia. Umożliwia nie tylko serwowanie domowych obiadów według jadłospisu dyplomowanego dietetyka, ale też – organizowanie zajęć kulinarnych dla uczniów – w ramach zajęć pozalekcyjnych.

Boisko i przestrzeń pozabudynkowa, to obszar o dużej powierzchni, przestronny, wyposażony w system nawadniania , niezbędny podczas gorących dni. Znajdujący się kilka metrów dalej obszar Przedszkola Helintus – dodatkowo daje możliwość korzystania z placu zabaw, zieleni , dodatkowych obszarów wykorzystania .
Na terenie szkolnym znajduje się boisko do gry w piłkę nożną, miejsce do zabaw , wypoczynku, ogródek i zielnik – do dyspozycji uczniów.

Otoczenie – jest wyjątkowo kameralne i sprzyjające rozwojowi, ruchowi, bliskości uczniów z naturą. Znajdujący się nieopodal Las Kabacki – umożliwia prowadzenie lekcji w terenie, organizowanie zajęć ruchowych, przyrodniczych, świetlicowych.

Program szkoły – uwzględnia wszystkie obszary rozwoju ucznia w zakresie : realizacji zajęć z podstawy programowej , programu profilowego szkoły (w ramach czesnego), programu zajęć fakultatywnych (w ramach czesnego).

Opieka – szkoła zapewnia dzieciom zajęcia i opiekę już od godziny 7.00 rano do godziny 18.00.